Anders Kijken met Else - Antwoord op al je vragen
Op deze pagina vind je antwoorden op alle vragen die ik ontvang over Anders Kijken met Else.
Vind je na het lezen van de pagina geen toch geen antwoord op je vraag? Of wil je gewoon een idee delen om Anders Kijken met Else nog leuker te maken? Gebruik dan het formulier onderaan de pagina. Dankjewel!
Ik heb de opdracht niet ontvangen - kun je die nasturen?
De opdrachten worden automatisch verstuurd en kunnen niet handmatig worden nagestuurd.
Heb je de eerste opdracht van de maand goed ontvangen maar zie je ineens geen opdracht meer in je inbox? Check dan het volgende:
zit de mail je spam- of reclamefolder (mails met veel plaatjes komen hier soms ineens in terecht, ook als ze eerder wel in je gewone inbox terecht kwamen);
heb je de factuur voor de nieuwe abonnementsperiode betaald;
heb je je mailadres veranderd via de link onderaan de mail en wellicht het verkeerde adres ingevuld?
Lost dit je probleem niet op? Meld het dan via het formulier onderaan de pagina.
Heb je per ongeluk een (aantal) mail(s) met opdrachten kwijt en vind je dat jammer?
Geen probleem - aan het eind van elke maand ontvang je een prachtig boekje met alle opdrachten overzichtelijk bij elkaar.
Ik heb een probleem met de Facebook groep
Elke maand is er een nieuwe AKmE Facebook groep. Je ontvangt vanzelf een uitnodiging in de mail voor de nieuwe groep.
De oude Facebook groep wordt gearchiveerd: je kunt nog wel foto’s bekijken maar geen berichten meer plaatsen. Zorg dus dat je dat laatste uiterlijk 23.59 uur doet op de laatste dag van de maand.
Lukt het je niet om de uitnodiging voor de nieuwe Facebook groep te accepteren? Probeer dan je Facebook app af te sluiten en opnieuw op te starten of probeer het op een ander device.
Mijn foto is verwijderd uit de Facebook groep, waarom?
Is je foto verwijderd uit de Facebook groep? Dan heb je een groepsregel overtreden, en daar ook bericht van gekregen.
Je hoeft hier niet over te mailen, het is ook geen oordeel over jou en/of je foto - je hebt je kennelijk vergist en hebt even een regel reminder nodig.
Je kunt alsnog een foto plaatsen die wel aan de regels voldoet.
Heb je meerdere malen de regels van de FB groep overtreden? Dan kan het zijn dat je account wordt geblokkeerd en je geen foto’s meer kunt plaatsen. Gewoon niet doen dus. Hierover mailen heeft geen zin.
Mijn bericht is verwijderd uit de Facebook groep, waarom?
Heb je iets anders dan een foto geplaatst in de Facebook groep? Dan wordt dat vanzelf verwijderd (zie de groepsregels). Je hoeft niet te mailen - dit is een groepsregel om te zorgen dat de Facebook groep niet volloopt met allemaal dingen die niets met de opdracht te maken hebben.
Ik was door omstandigheden te laat om de foto van de dagopdracht op de dag zelf te plaatsen, en hij is zo ontzettend leuk, mag ik ‘m alsnog in de groep zetten?
Nee.
Mijn account is door Facebook geblokkeerd, kun jij dat opheffen?
Is je account geblokkeerd door Facebook zelf omdat je hun regels hebt overtreden, bijvoorbeeld door iets dat lijkt op naakt te plaatsen?
Dan kan ik daar helaas niets aan doen. Het enige wat je kunt doen is afwachten en eventueel een andere account aanmaken. Laat in dat laatste geval via het formulier hieronder weten wat je nieuwe FB account is zodat ik dat kan toelaten in de groep.
Ik snap iets van Facebook niet, kun jij het uitleggen?
Nee. Probeer de hulp functie van Facebook of een goede vriend(in).
Ik haat regels. Het zit mijn creativiteit in de weg. Kun je niet wat flexibeler zijn?
Ik haat regels minstens zoveel als jij. En ik haat modereren, foto’s en berichten verwijderen, en mailtjes van mensen die mij erop wijzen dat Jantje de regels heeft overtreden en waarom ik daar dan niet tegen optreedt.
Na 10 jaar grote Facebook groepen runnen weet ik dat maar één ding werkt om het hanteerbaar te houden: zeer consequent zijn. Ook al betekent dat dat ik soms foto’s en andere posts moet verwijderen die ik zelf ontzettend leuk en inspirerend vind.
Wil je meedoen zonder restricties? Vergeet de Facebook groep en ga lekker in alle vrijheid creëren!
Ik wil mijn abonnement verlengen of opzeggen
Om AKmE zo betaalbaar mogelijk te maken heb ik de administratie gedeeltelijk geautomatiseerd. Je abonnement wordt automatisch verlengd tenzij je van tevoren opzegt. Dat doe je uiterlijk drie dagen voor de vervaldatum (drie maanden nadat je je vorige betaling hebt gedaan) via het formulier op deze pagina.
Heb je niet opzegd voor de vervaldatum van je abonnement?
Dan ontvang je automatisch precies drie maanden na je eerste betaling een factuur voor de verlenging en een betaallink. Als je je halverwege de maand hebt aangemeld zal je factuur dus ook halverwege de maand komen, maar je abonnement begint altijd op de eerste van de maand.
Ik heb me afgemeld voor de mails, heb ik dan ook mijn abonnement opgezegd?
Nee, dat doe je via dit formulier.
Ik heb me per ongeluk afmeld voor de mails maar wil ze toch graag blijven ontvangen, kun jij daar iets aan doen?
In verband met de spam wetgeving kan ik geen mensen opnieuw aan de lijst toevoegen die zichzelf hebben afgemeld. Daarom staat er ook een duidelijk waarschuwing bij de afmeld link: “als je hierop klikt ontvang je geen opdrachten meer”.
Kun je mij een boekje, link naar video of iets anders nasturen?
Zorg dat je de boekjes die ik je aan het eind van elke maand stuur meteen download en goed opslaat. In verband met geconstateerd misbruik zijn de links maar zeven dagen geldig. Ik kan de boekjes niet handmatig nasturen.
Wil je de video’s later terugkijken? Zorg dan dat je de mails/links goed opslaat. Ook deze kan ik niet later nasturen.
Ik heb je een PB of ander bericht gestuurd maar geen reactie gekregen
Om de boel een beetje hanteerbaar en overzichtelijk te houden kun je je vragen over AKmE alleen insturen via onderstaand formulier. Op losse mails, PB’s, Instagram berichten en rooksignalen kan ik helaas niet reageren. Dank voor je begrip!
Ik heb een vraag gesteld over fotografie, een opdracht, een video, etc. maar geen antwoord gekregen
Ik geef heel graag antwoord op al je vragen tijdens de live-sessies. Daarbuiten kan ik helaas geen losse vragen beantwoorden. Ook voor vragen over nabewerkings-software kun je niet bij mij terecht, maar niet getreurd: Google weet bijna altijd het antwoord. En op deze site staan ook heel veel nuttige tips over fotografie. Begin bijvoorbeeld hier.
Ik wil graag meer feedback op mijn foto’s van je
Dat kan - alleen niet voor 15 euro in de maand. Als je je inschrijft voor mijn intensievere cursussen met wekelijkse zoom sessies krijg je wekelijks feedback op je foto’s (en ze zijn ook nog eens ontzettend leuk en leerzaam).
Kan het zijn dat er niet iets klopt in je administratie?
Ja! Dat kan heel goed. Mijn administratief systeem blijkt enorm onhandig als het gaat om het verwerken van abonnementen. En de koppeling naar het verzenden van de mails moet helaas gedeeltelijk handmatig gebeuren dus het kan zeker zijn dat daar iets mis gaat. Denk je dat dat bij jou het geval is? Laat het dan weten via onderstaand formulier, dan gaan we het uitzoeken en oplossen.
Staat het antwoord op jouw vraag er nog niet bij of heb je een leuk idee voor Anders Kijken met Else?
Dan kun je dat melden via onderstaand formulier. Ik probeer binnen twee werkdagen te reageren op je vraag.